21 Ekim 2016 Cuma

İnternetteki Reklamlar

Artık internetten nefret etmeye başlıyorum, gerçekten! Diyeceksiniz ki niye? Reklamlar yüzünden. Sayfalardaki görüntü kirliliğinin yanı sıra (artık sayfalarda, başlıkla ilgili yazılardan çok reklam var), bir haberi, yazılar ikide birde yukarı aşağı kaymadan (reklamlar sayfaya yerleşiyor ya) ve gene ikide birde sayfanın tam ortasında çıkan ve bütün sayfayı kaplayan reklam
pencerelerini kapatmadan okuyamıyorsunuz. Hiç birine bakmıyorum, okumadan kapatıyorum hepsini. O sayfaya bir şey okumak için girmişim, alışveriş yapmak istesem alışveriş sitesine girerim, di mi? Yani gerçekten çok merak ediyorum, Rusya’da yapılan bir tatbikat haberini okurken birden reklam penceresi açılınca “aaa, hakkaten ya, ben bunu niye okuyorum ki, alışveriş yapayım ben” diyen biri var mıdır? Gerçi var herhalde ki, bu kadar çoğaldı.

Reklam okuyarak para kazanan insanlar olduğunu biliyor muydunuz? İnternete girin “reklam mailleri okuyarak para kazanmak” diye, zibilyon tane sonuç çıkıyor karşınıza, piyasa öyle büyümüş ki aklınız durur. Anladığım kadarıyla ajanslar var, onlara üye gibi bişi oluyorsunuz, size reklam maili geliyor, siz de okuduğunuz reklam başına ücret alıyorsunuz. Okuduğunuzu nasıl denetliyorlar bilmiyorum, galiba süreyi ölçüyorlar, yani mailin açık kalma süresini. Allah bilir o reklam yazılarının içinde de reklam vardır. Ben böyle bir saçmalık görmedim. Ay gördüm aslında; İçerik yazarlığı (Bu blogun ilk yazısı, buradan ulaşabilirsiniz) ile ilgilendiğim dönemde, bana razı olan bi ajans vardı, ajansın sayfasında o anda bekleyen işleri görüyorsunuz, yani konu başlıkları var, birini seçip yazınızı yazıyorsunuz. Bunların içinde sağlıkla ilgili şeyler vardı, inanabiliyor musunuz? Yani kol düğmeleri veya babydoll ile ilgili yazmak başka bir şey, yanık tedavisi ile ilgili yazmak başka. Ya da finansla ilgili başlıklar vardı, "neye yatırım yapmalı" falan. Vallahi böyle konular vardı, yani 100 kelimesi 50 kuruşa yazı yazan insanlar size sağlığınızla ilgili ya da paranızı nereye yatıracağınızla ilgili tavsiyeler falan veriyor, ne yapmanız gerektiğini söylüyor!!?? Kabus gibi. İnternette okuduğunuz şeylerin %90’ı böyle üretiliyor artık. Zaten o işle biraz ilgilendikten sonra anladım ki, internet tamamen amacını aşmış durumda, bambaşka bir alem olmuş. İlk zamanlar "bilgiye kolay erişim" falan diye konuşuluyordu, bence artık "cehalete kolay erişim" haline geldi.

Ciddi bir şey araştırıyorsanız google akademik sayfalarından araştırmanızı tavsiye ederim. Şimdilik daha güvenilir. Ayrıca, yazarı belli olmayan yazılara hiç güvenmeyin. Hele sağlıkla ilgili olanlara hiç hiç güvenmeyin ('hiç' ile 'hiç hiç' arasındaki fark önemli). Gerçi isim olana nasıl güveneceğiz diyeceksiniz, o da doğru ama en azından isim varsa, o ismi araştırıp, sahiden böyle biri var mı, doktor mu falan, onu bulabilirsiniz. O bilgiler de sahte olabilir tabi, yani internet bu, adam kendine doktor da der, finans uzmanı da der, eğitimci de der, her şeyi der. Belki de mezun oldukları okulların arşivine girip diplomalarına bakmalıyız... Ay bunlar bizi de manyak ettiler! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder