10 Ocak 2019 Perşembe

Alışveriş Listesi


“Seksek”lere devam edeceğim ama araya başka bir konu sıkıştırayım dedim.

Konumuz bugünkü alışveriş listem. Yatıp kalkıp benim alışveriş listemi düşündüğünüzü biliyorum. Onun için yazayım dedim.
1. Balzac’ın kitabı. “Çalışanın Fizyolojisi” alınacak.
Türkçe’ye ilk defa çevrilmiş. Geçen gün Odatv’de haberi vardı. Haberi ilgiyle okudum ve hemen listeme ekledim. Fransa’nın 1800’lü yıllardaki ofis yaşamı mizahi bir dille
anlatılıyormuş. “Balzac’ın müthiş gözlem yeteneğiyle anlatıma konu ettiği karakterlerin çaresizlik ve mutsuzlukları mizahi bir dille anlatılıyor. Kitapta dönemin tozdan geçilmeyen, kasvetli ve stresli ofis hayatı okuyucuya aktarılıyor. Aksiyomlar ve basmakalıp karakterler ardı arkasına sıralanıyor. Balzac, “Çalışan nedir?” sorusunu “Yaşamak için maaşına ihtiyaç duyan ve istifa etmekte özgür olmayan kişi; çünkü bu kişinin, sonsuz kâğıt kalabalığı üretmekten başka hiçbir alanda donanımı yoktur” şeklinde cevaplıyor”muş. Çok merakımı celbetti, hemen gidip alacağım.
2. Nemlendirici krem.
Ben, cildim yağlı olduğu için, pek krem falan kullanmaya ihtiyaç duymuyorum, haftada 1-2 falan anca sürüyorum, o da aklıma gelirse. Ama yaş itibariyle artık daha çok ihtiyaç duymaya başladım. Baktım bitmiş. Yani sağdan soldan elime geçen eşantiyonlar falan, hepsi bitmiş. Gerçi bepanthen kullansam da olur ama bi para harcayasım var.
3. Çıra (sıkıştırılmış, mangal için olanlardan)
Bu çok mühim, şömineyi yakarken çok işe yarıyor. Önce gazete kağıdının içine birkaç tablet çıra koyup dertop ediyorum. Şöminenin dibine yerleştiriyorum. Onun üstüne bu sıkıştırılmış çıradan diziyorum. Onun üstüne ince odun çıraları koyuyorum. En üste de büyük odunları koyuyorum. Bir çakmakla şömine yanıyor, bir daha uğraşmıyorum. Sonrası keyif. Arada odun atıyorum, o kadar. Yani bu çıra, ara malzeme, çok mühim.
4. Kupalık
Hani şu kupaların asıldığı, tezgah üstünde duran “şey” var ya, ondan. Bir tane var evde ama, maaşallah o kadar çok kupa var ki, dolabın 1 rafını işgal ediyorlar. Onları ferahlatmak için 1 tane daha “şey” alırsam iyi olur diye düşündüm.
5. French press
Bunu kocam için alacağım. Bu ara bitkisel-organik-yöresel (artık ne derseniz) içeceklere taktı. Bu french press çok pratik bir şey. Çok faydalı bir eser yani. Alayım da kocacım sağlıklı sularını rahatça yapıp içsin dedim.
6. Kapsül kahve
Bunu çok içmiyoruz aslında, içersek Türk kahvesi içiyoruz ama, evde olunca, arada bu da iyi gidiyor.
7. Elma sirkesi
15 senedir her sabah bir bardak sıcak suya bal ve elma sirkesi koyup aç karnına içiyorum. Bunu yağları yakıyor diye içenler de var ama ben detox etkisi için içiyorum. Gerçekten bir işe yarıyor mu bilmem, ben yaradığına “inanıyorum”. Demek ki yarıyor. Bu kadar basit. 3 senedir düzenli kan checkup’ı yaptırıyorum. Bütün değerlerim süper çıkıyor. Sigara ve içkiyle aramın iyi olduğu düşünülürse, bence elma sirkesinin kerameti bu.
8. Taze zencefil
Bunu da bal ve limonla bir kavanoza koyuyorum, vallahi Allah sizi inandırsın, biraz böyle boğazım kaşınıyor falan gibi olunca 1 kaşık yutuyorum bundan, hiçbir şeyim kalmıyor, iyi mi? Hani tecrübe etmemiş olsam, hiç inanacağım bir şey değil ama, aynen böyle valla. Son hazırladığım kavanoz bitmek üzere, önlem almam lazım.
9. Kimyon
Bir sabah yumurtama yanlışlıkla karabiber yerine kimyon ektim, bir yakıştı, aklınız durur. Tavsiye ederim, mutlaka deneyin. O günden beri yumurtamı kimyonla yiyorum, haliyle hızlı tükenmeye başladı.
10. İç ceviz
Bu ara habire muhammara yapıyorum. Ceviz, biraz domates salçası, biraz biber salçası, zeytinyağı, bol sarımsak, bol kimyon (kimyon bu yüzden de çabuk bitiyor evde). Karı koca pek seviyoruz, lök lök götürüyoruz.

Alışveriş listesi sonu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder